Rendelkezel Fronius géppel és szeretnél többet kihozni belőle?
Esetleg még nem döntötted el, hogy vásárolj-e?
Tudod mi teszi a Froniust piacvezető hegesztéstechnikai márkává?
Nos, amennyiben ezek a céljaid vagy megismerkednél a termékeinkkel, tevékenységeinkkel, jó helyen jársz.
Szeretnéd növelni meglévő géped hatékonyságát?
Egy technológiai problémára keresel megoldást?
Blogunkban megtalálhatod ezekre a választ, illetve betekintést nyerhetsz a gépeink által használt technológiák hátterébe.
Itt találhatod azokat a dokumentumokat amik hasznosak lehetnek a számodra, úgy mint:
Nehézséget okoz géped beállítása?
A leírásokat nehezedre esik értelmezni?
Nézd meg a gyártóink által ajánlott illetve saját készítésű, magyar oktató videóinkat amik alapján könnyeben fogsz boldogulni.
Csapatunk hivatása kizárólag az, hogy lehetővé tegyük számodra komplex gyártási, fejlesztési folyamatok megvalósítását. Támogatunk Téged a berendezés kiválasztásától kezdve az üzemeltetésen, szerviz ellátáson és alkalmazástechnikai tanácsadáson keresztül a géped élettartamának végéig. Mi vagyunk a...
Ha szeretnél közelebbről megismerni minket, itt megnézheted a csapatunkat.
Amennyiben kérdésed van cégünkkel, vagy ügyintézésünk menetével kapcsolatban
nézd meg az ezekkel kapcsolatban gyakran ismételt kérdéseket, és a rá adott válaszainkat.
A távolból úgy hangzik, mintha vihar közeledne, azonban ahogy közelebb ér, a kezdeti zúgó zaj fenyegető dübörgéssé erősödik – míg végül egy tehervonat robog el a peron mellett. A vasúti járművek ereje elsöprő lehet, a változatosságukról nem is beszélve…
Mi az a vasúti jármű?
Minden olyan jármű, vonat és villamos, amely egy vagy több sínen közlekedik. Ide tartoznak az olyan vasúti járművek, mint a mozdonyok, vasúti kocsik, vasúti vontatók és személy- vagy tehervagonok, valamint az egysínű vasutak, a függővasutak és a siklóvasutak.
Ezeknek a vasúti járműveknek az gyártása során sok mindent figyelembe kell venni – többek között a hegesztés során is. Na de, hogy néz ez a ki a gyakorlatban?
Pályaépítő gépek gyártása a MATISA-nál
A svájci MATISA vállalat, amely pályaépítő és karbantartó gépeket gyárt, kiváló példája ennek az esettanulmánynak. A vállalat egyik szakterülete az egyedi, személyre szabott adaptációk: “Mind a 300 gép, amellyel jelenleg dolgozunk, egyedi” – mondja Rony Chiavone, a MATISA hegesztési koordinátora és a roncsolásmentes hegesztési vizsgálatok vezetője.
Emiatt a svájci cég gyárt minden fontos alkatrészt, beleértve a futóműveket is.
Ennek megfelelően a MATISA-nál a gyártás és az építés kiemelt prioritást élvez: az összesen 500 alkalmazottból 100 mérnök foglalkozik a vonatok elektromos és mechanikai szerkezeteinek különböző részeivel. A gyártási részleg 400 alkalmazottja közül 50 szerelő és hegesztő.
Plusz információ: vasúti járművek hegesztése – hosszú varratok
Egy átlagos vasúti kocsi nagyjából 27 méter hosszú. Ez azt jelenti, hogy sok hosszú varratot kell hegeszteni a tehervonatok vagy kocsik konténerein, ami nagyrészt gépesített folyamatként történik. Az egyes alkatrészek közötti kötéseket, valamint a belső berendezéseket elsősorban kézzel hegesztik. A hegesztési eljárástól függetlenül a vasúti járművek gyártásánál egy dolog a legfontosabb: a biztonság a későbbi műveletek során.
Vagon, kocsi és futómű – hegesztés az EN 15085 szabvány szerint
A szigorú követelményeknek való megfelelés érdekében a MATISA az EN 15085 szabvány szerint van tanúsítva. A svájci vállalat általában 10 és 200 milliméter közötti vastagságú, hagyományos szerkezeti acélból készült lemezeket használ a teherkocsikhoz, futóművekhez. A hegesztési munkák a gyártási idő nagyjából egyharmadát teszik ki.
Még az olyan viszonylag egyszerű termékek esetében is, mint például a szállítókocsik, több száz méternyi hegesztési varratra van szükség. Általában a szakemberek akár 2 méter hosszúságú varratokat is hegesztenek kézzel. A nagyobb kiterjedésű varratoknál azonban a vállalat hegesztőkocsira támaszkodik.
Plusz információ: EN 15085 – A vasúti járművek hegesztésének európai szabványa
Az EU-ban a vasúti járművek hegesztését az EN 15085 szabvány szabályozza. Ez a szabvány tartalmazza a hegesztési technológiával történő gyártásra vonatkozó előírásokat. Ezen kívül az EN 15085 szabályozza a gyártó cégek előírt tanúsítványait, valamint a hegesztők minősítéseit.
Az egyes alkatrészek és alkotóelemek biztonsági fontosságától függően különböző követelmények vonatkoznak rájuk. Például a futóművek és a járművek felépítményeinek hegesztésére szigorúbb szabályok vonatkoznak, mint a bejárati ajtók és a teherkonténerek hegesztésére; az olyan egyszerű szerelvények, mint az üléskeretek és a kapcsolószekrények nem minősülnek biztonsági szempontból kritikusnak.
Személyszállító kocsi hegesztése a gyakorlatban
A helytelen hegesztés elkerülése és az előírt tűréshatárok betartása érdekében a MATISA-nál a személyszállító kocsi öt teherautó-alkatrészét egy pozicionáló eszközre rögzítik. Ezután a dolgozók elkezdik a fülke részek hegesztését. Speciális hegesztési sorrendre van szükség ahhoz, hogy a váz ne csavarodjon és ne deformálódjon.
Mindemellett a vázat rendszeresen megfordítják, hogy elkerüljék a deformációt. Végül a hegesztési varratokat vizuális ellenőrzésnek, valamint roncsolásmentes ultrahangos és mágneses vizsgálatnak is alávetik, mivel ezek hegesztett, biztonsággal kapcsolatos alkatrésznek minősülnek.al.
A hegesztési varratokra vonatkozó minőségi követelmények, valamint a különböző hegesztési feladatok és gyártási folyamatok – amelyek a rendszer magas rendelkezésre állását és felhasználóbarát működését igénylik – magas követelményeket állítanak az alkalmazott hegesztő berendezésekkel szemben. A MATISA az 1990-es évek eleje óta használja a Fronius rendszereit. A vasúti járműveket gyártó vállalat jelenleg 50 Fronius berendezést használ, köztük az új TPS/i-t is.